ПРОЕКТ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТУ –РІШЕННЯ КЕРЕЦЬКІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ “ПРО ВСТАНОВЛЕННЯ РОЗМІРІВ СТАВОК ЄДИНОГО ПОДАТКУ ДЛЯ ФІЗИЧНИХ ОСІБ - ПІДПРИЄМЦІВ НА ТЕРИТОРІЇ КЕРЕЦЬКІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ”
Інформаційне повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акту –рішення Керецьківської сільської ради “Про встановлення ставок єдиного податку на території Керецьківської сільської ради
на 2022 рік”
«18» травня 2021 року
Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності», постанови КМУ від 24.05.2017р. №483 у відповідності до норм Податкового кодексу України , виконавчий комітет оприлюднює та подає на розгляд Керецьківської сільської ради проєкт регуляторного акта - рішення сесії “Про встановлення ставок єдиного податку на території Керецьківської сільської ради на 2022 рік” та аналіз регуляторного впливу зазначеного регуляторного акта.
Оприлюднення здійснюється шляхом розміщення проєкту рішення з додатками та аналізом регуляторного впливу на офіційному сайті Керецьківської сільської ради http://kereckivska.gromada.org.ua в розділі «Регуляторна політика».
Інформація про строк, протягом якого приймаються зауваження та пропозиції щодо проєкту даного регуляторного акту приймаються від фізичних та юридичних осіб у письмовому вигляді упродовж 31 календарного дня, з дати оприлюднення повідомлення на офіційному сайті сільської ради за адресою: с. Керецьки, вул. Головна, 52 тел.: (03133) 5-36-08; e-mail: kervillagecouncil@ukr.net
Розробник проєкта регуляторного акта: фінансовий відділ Керецьківської сільської ради.
Оприлюднено на офіційному сайті Керецьківської сільської ради в розділі «Регуляторна політика»
«18» травня 2021 року
Аналіз регуляторного впливу
регуляторного акта - проєкту рішення Керецьківської сільської ради
“Про встановлення розмірів ставок єдиного податку
для фізичних осіб – підприємців на території Керецьківської сільської ради”
Аналіз регуляторного впливу розроблено на виконання та з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та з урахуванням Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004р. № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта», із змінами від 16 грудня 2015 р. № 1151.
Назва регуляторного акта: проєкт рішення ____ сесії Керецьківської сільської ради 8-го скликання від _____ 2021 року № ___ “Про встановлення розмірів ставок єдиного податку для фізичних осіб - підприємців на території Керецьківської сільської ради.
Регуляторний орган: Керецьківської сільська рада
Відповідальна особа: Белей Антоніна Іванівна
Контактний телефон:
I. Визначення проблеми
Згідно зі статтею 10 та пунктом 12.3 статті 12 Податкового кодексу України законодавчо закріплено право органів місцевого самоврядування встановлювати місцеві податки та збори в межах своїх повноважень.
Податковим кодексом України визначено, що органи місцевого самоврядування приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів та офіційно оприлюднюють до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується їх застосування.
Відповідно до пункту 12.3.5 статті 12 Податкового кодексу України, якщо Керецьківської сільська рада не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків, що є обов'язковими згідно з нормами Податкового кодексу України, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм Податкового кодексу із застосуванням їх мінімальних ставок.
Місцеві податки зараховуються в повному обсязі до місцевого бюджету та, відповідно до діючого законодавства, є джерелом формування загального фонду сільського бюджету Керецьківської сільської ради, забезпечують збалансованість дохідної частини бюджету та задоволення нагальних потреб територіальної громади Керецьківської сільської ради. Кошти від їх надходження спрямовуються на забезпечення діяльності функціонування бюджетних установ, виконання програм соціально-економічного розвитку Керецьківської сільської ради
Виходячи з вищевикладеного, з метою безумовного виконання Податкового кодексу України, недопущення суперечливих ситуацій, забезпечення дохідної частини сільського бюджету, виконання програм соціально-економічного розвитку територіальної громади Керецьківської сільської ради, рада має прийняти рішення “Про встановлення розмірів ставок єдиного податку для фізичних осіб – підприємців на території Керецьківської сільської ради.
У разі неприйняття рішення про встановлення розмірів ставок єдиного податку для фізичних осіб – підприємців для фізичних осіб – підприємців на території Керецьківської сільської ради на 2022 рік, податки будуть справлятимуться за мінімальними ставками, що спричинить втрати дохідної частини бюджету. Як наслідок будуть не профінансовані соціальні програми громади, а саме: утримання закладів дошкільної освіти, шкіл, (енергоносії, харчування, , комунальні послуги, тощо); поточний ремонт доріг, встановлення вуличного освітлення, та інші заходи.
З метою правового регулювання господарських і адміністративних відносин між членами територіальної громади, органами місцевого самоврядування та податковими органами, урахування змін у податковому законодавстві Керецьківської сільська рада має ухвалити нове рішення про встановлення на території Керецьківської територіальної громади ставок єдиного податку для фізичних осіб – підприємців, яке набуде чинності з 01.01.2022 року на необмежений період, оскільки чинне рішення Керецьківської сільської ради від 25.06.2020 р. № 135 «Про встановлення єдиного податку на території Керецьківської сільської ради на 2021 рік» обмежене у часі й застосовується лише у 2021 році.
Аналіз втрат до місцевого бюджету
№ з/п |
Платники податку |
У разі прийняття рішення про встановлення розмірів ставок єдиного податку для фізичних осіб - підприємців
|
У разі не прийняття рішення про встановлення розмірів ставок єдиного податку для фізичних осіб – підприємців |
Відхилення, тис. грн. |
||
Ставка, % |
Очікуваний обсяг надходжень, тис.грн |
Ставка, %
|
Очікуваний обсяг надходжень, тис.грн |
|||
1 |
I група |
10,0 |
92,3 |
0 |
0 |
92,3 |
2 |
II група |
20,0 |
2 122,5 |
0 |
0 |
2 122,5 |
|
Разом |
Х |
2 214,8 |
Х
|
Х |
2 214,8 |
В разі прийняття рішення “Про встановлення розмірів ставок єдиного податку для фізичних осіб – підприємців на території Керецьківської сільської ради очікується, що в сільський бюджет Керецьківської сільської ради надійдуть кошти в сумі 2 214,8 тис.грн.
Разом з тим, при прийнятті рішення необхідно забезпечити баланс інтересів суб’єктів господарювання, громадян та органу місцевого самоврядування.
Отже, у зв’язку з викладеним, проблема, яку пропонується вирішити, дуже важлива для всіх членів територіальної громади. Кожен податок є важливою складовою доходів сільського бюджету, оскільки забезпечує внесок у його наповнення. Згідно з бюджетним законодавством єдиний податок є одним із джерел надходжень загального фонду бюджету села, за рахунок якого забезпечується надання послуг населенню в галузях освіти, охорони здоров'я, соціального захисту, культури, фізичної культури та спорту тощо.
Питання наповнення бюджету Керецьківської сілської ради, у тому числі через встановлення ставок єдиного податку для фізичних осіб-підприємців першої й другої груп платників єдиного податку за видами господарської діяльності, є сферою загальних інтересів суб’єктів господарювання (фізичних осіб-підприємців), органів місцевої влади й громади. Станом на 01.03.2021р. на території Керецьківської сільської ради обліковано платників єдиного податку: І групи – 31 суб’єктів господарювання; ІІ групи – 132 суб’єктів господарювання.
Для розрахунку прогнозних показників суми витрат суб’єктів малого підприємництва враховувалися основні прогнозні макропоказники економічного й соціального розвитку України (постанова Кабінету Міністрів України від 29 липня 2020 року № 671 «Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2021-2023 роки», лист Міністерства фінансів України від 13.08.2020 № 05110-14-6/25074 «Про особливості складання проєктів місцевих бюджетів на 2021 рік») відповідно до яких прогнозований розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого законом на 01 січня податкового (звітного) року (надалі – прожитковий мінімум), складає у 2022 році – 2 481 грн., у 2023 році – 2 684 грн., мінімальної заробітної плати, установленого законом на 01 січня податкового (звітного) року (надалі – мінімальна заробітна плата) у 2022 році – 6 700 грн., у 2023 році – 7 176 грн.
Відповідно до чинного законодавства повноваження щодо встановлення місцевих податків є виключною компетенцією органів місцевого самоврядування і фіксовані ставки єдиного податку для фізичних осіб-підприємців встановлюються сільськими радами в межах ставок, визначених Податковим кодексом України (для першої групи платників єдиного податку – у межах до 10 відсотків розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, для другої групи платників єдиного податку у межах до 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати). Пропонується встановити розміри єдиного податку для фізичних осіб – підприємцях першої групи у розмірі 10 відсотків прожиткового мінімуму для працездатних осіб на 01.01.2022 року та для фізичних осіб – підприємцях другої групи у розмірі 20 відсотків мінімальної заробітної плати на 01.01.2022 року. Прийняття даного рішення дасть можливість залучити фінансовий ресурс до сільського бюджету.
Як наслідок члени територіальної громади у тому числі суб’єктів господарювання, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками І й ІІ груп 163 особи станом на 01.03.2021 року) отримують упевненість у можливості виконання соціально-економічних програм, органи місцевого самоврядування виконують вимоги Податкового кодексу України в частині встановлення місцевих податків чим забезпечується сприятливий клімат для самозайнятості населення (шляхом започаткування власної справи); зберігаються наявні та створюються додаткові робочі місця, забезпечується наповнення бюджету у 2022 році – 2 214,8 тис. грн., у 2023 році – 2 373,2 тис.грн.
Враховуючи, вищевикладене, Керецьківською сільською радою розробляється проєкт рішення “Про встановлення розмірів ставок єдиного податку для фізичних осіб – підприємців на території Керецьківської сільської ради” та публікується в засобах масової інформації .
Основні групи, на які проблема справляє вплив:
Групи |
Так |
Ні |
Громадяни |
так |
|
Держава |
так |
|
Суб’єкти господарювання |
так |
|
у тому числі суб’єкти малого підприємництва* |
так |
|
Обґрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою ринкових механізмів:
Застосування ринкових механізмів для вирішення вказаної проблеми не є можливим, оскільки здійснення вищезазначених заходів є засобом державного регулювання та відповідно до Податкового кодексу України є компетенцією Керецьківської сільської ради.
Обґрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою діючих регуляторних актів:
Зазначена проблема не може бути вирішена за допомогою діючих регуляторних актів, оскільки ставки податків, затверджені рішенням від 25 червня 2020 року № 135 “Про встановлення єдиного податку на території Керецьківської сільської ради на 2021 рік», застосовуються лише на 2021 рік.
II. Цілі державного регулювання
Цілі державного регулювання, безпосередньо пов'язані з розв'язанням проблеми:
Проєкт регуляторного акта спрямований на розв’язання проблеми, визначеної в попередньому розділі.
Основними цілями регулювання є:
- здійснити планування та прогнозування надходжень від сплати єдиного податку при формуванні бюджету;
- встановити доцільні і обґрунтовані розміри ставок єдиного податку з урахуванням рівня платоспроможності громадян та суб’єктів господарювання та відповідно до потреб місцевого бюджету;
- забезпечити своєчасне надходження до сільського бюджету сплати єдиного податку;
- забезпечити відкритість процедури, прозорість дій органу місцевого самоврядування.
III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей
1. Визначення альтернативних способів
Вид альтернативи |
Опис альтернативи |
Альтернатива 1 Не виносити на розгляд сесії Керецьківської сільської ради та не приймати рішення Керецьківської сільської ради “Про встановлення розмірів ставок єдиного податку для фізичних осіб – підприємців на території Керецьківської сільської ради на 2022 рік” |
У такому випадку відповідно до пункту 12.3.5 статті 12 Податкового кодексу України, місцеві податки сплачуються платниками у порядку, встановленому Кодексом за мінімальними ставками, що не сприятиме наповненню сільського бюджету в можливих обсягах. Очікуванні втрати сільського бюджету в результаті неприйняття рішення “Про встановлення розмірів ставок єдиного податку для фізичних осіб – підприємців на території Керецьківської сільської ради ” складатимуть: 2 214,8 тис.грн., що не дозволить профінансувати заходи соціального, економічного (благоустрій, утримання комунальних закладів та інше.) |
Альтернатива 2 Прийняти рішення “Про встановлення розмірів ставок єдиного податку для фізичних осіб – підприємців на території Керецьківської сільської ради ” у запропонованому вигляді |
Прийняття даного рішення забезпечить досягнення встановлених цілей, чітких та прозорих механізмів справляння та сплати місцевих податків і зборів на території міста та відповідне наповнення сільського бюджету. Забезпечить фінансову основу самостійності органу місцевого самоврядування. Добюджету територіальної громади орієнтовно надійде 2 214,8 тис.грн., що дозволить профінансувати комунальні дошкільні навчальні заклади, благоустрій та інші соціальні програми. Крім того, при визначенні розміру ставок податків та зборів, враховані пропозиції підприємців, що дозволить уникнути соціальної напруги та сприятиме підвищенню рівня довіри до місцевої влади. |
При описі альтернатив використовувалися прогнозні показники надходжень до бюджету від сплати єдиного податку платниками I та II груп
** Максимальна ставка податку для платників I групи 10 % - 248,10 грн. на 2022 рік (від розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого законом прогнозовано на 2022 рік – 2 481 грн.), II групи 20% - 1 340,0 грн. на 2022 рік (від розміру мінімальної заробітної плати, установленої законом прогнозовано на 2022 рік – 6 700,0 грн.).
Обсяг надходжень може бути відкоригований у разі зміни розміру мінімальної заробітної плати та розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб на законодавчому рівні.
Розрахунок витрат суб’єктів господарювання та вигод органів місцевого самоврядування при встановленні ставок єдиного податку (альтернатива 2)
Для суб’єктів господарювання – платників єдиного податку I групи
%, від прожиткового мінімуму, установленого на |
Сума оплати за місяць, тис. грн. |
Сума оплати, тис. грн. |
Прогнозна кількість платників податку |
Сума надходжень, тис. грн. |
Прогнозований розмір надходжень до бюджету Керецьківської сілської ради за п’ять років |
|||||
01.01. 2022 |
01.01. 2023 |
01.01. 2022 |
01.01. 2023 |
У перший рік (стартовий рік упровадження регулювання) |
Періодична (зв наступний рік) |
У перший рік (стартовий) |
Періодична (за наступний рік |
У перший рік (стартовий рік упровадження регулювання) |
Періодична (за наступний рік) |
|
2 = 2 481грн. х 1* |
2 = 2 684грн. х 1* |
|||||||||
1
|
2 |
3 |
4 = 2 х 12 міс. |
5 = 3 х 12 міс. |
6 |
7 |
8 = 6 х 4 |
9 = 7 х 5 |
10 = 9 х 4 роки +8 |
|
10 |
248,1 |
268,4 |
2 977,2 |
3 220,8 |
31 |
31 |
92 293,2 |
99 844,8 |
491 672,4 |
* при розрахунку враховано розмір прожиткового мінімуму у 2022 році – 2 481 грн., 2023 році – 2 684 грн. (лист Міністерства фінансів України від 13.08.2020 № 05110-14-6/25074 «Про особливості складання проєктів місцевих бюджетів на 2021 рік»).
Обсяг надходжень може бути відкоригований у разі зміни розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб на законодавчому рівні.
Для суб’єктів господарювання – платників єдиного податку II групи
% від прожиткового мінімуму, установленого на |
Сума оплати за місяць, грн. |
Сума оплати, грн. |
Прогнозна кількість платників податку |
Сума надходжень, грн. |
Прогнозований розмір надходжень до бюджету Керецьківської сільської ради на п’ять років |
|||||
01.01. 2022 |
01.01. 2023 |
01.01. 2022 |
01.01. 2023 |
У перший рік (стартовий рік упровадження регулювання) |
Періодична (зв наступний рік) |
У перший рік (стартовий) |
Періодична (за наступний рік |
У перший рік (стартовий рік упровадження регулювання) |
Періодична (за наступний рік) |
|
2= 6 700 грн. х 1* |
2= 7 176 грн. х 1* |
|||||||||
1
|
2 |
3 |
4= 2 х 12 міс. |
5=3 х 12 міс. |
6 |
7 |
8=6 х 4 |
9=7 х 5 |
10=9 х 4 роки +8 |
|
20 |
1 340,0 |
1 435,2 |
16 080,0 |
17 222,4 |
132 |
132 |
2 122 560 |
2 273 356 |
11 215 984 |
* при розрахунку враховано розмір прожиткового мінімуму у 2022 році – 2 481 грн., 2023 році – 2 684 грн. (лист Міністерства фінансів України від 13.08.2020 №05110-14-6/25074 «Про особливості складання проєктів місцевих бюджетів на 2021 рік»).
Обсяг надходжень може бути відкоригований у разі зміни розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб на законодавчому рівні.
2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей
Оцінка впливу на сферу інтересів органів місцевого самоврядування
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Відсутні
|
Втрати сільського бюджету у сумі 2 214,8 тис.грн., за рахунок сплати податків за мінімальними ставками |
Альтернатива 2 |
1. Забезпечить дотримання вимог Податкового кодексу України, реалізацію наданих органам місцевого самоврядування повноважень. 2. Забезпечить відповідні надходження до місцевого бюджету від сплати місцевих податків (прогнозована сума 2 214,8 тис.грн.). 3. Створить сприятливі фінансові можливості сільської ради для задоволення соціальних та інших потреб територіальної громади. 4. Вдосконалить відносини між сільською владою та суб’єктами господарювання. |
Відсутні
|
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Відсутні
|
Прогнозовано сільський бюджет втратить |
Альтернатива 2
|
Вирішення соціально-економічних проблем громади за рахунок наповнення дохідної частини місцевого бюджету |
Сплата податків за встановленими ставками |
Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання*
Показник |
Великі |
Середні |
Малі
|
Мікро |
Разом |
Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць* |
0 |
0 |
0 |
163 |
163 |
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків |
0 |
0 |
0 |
100 |
100 |
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Сплата податків за мінімальними ставками, передбаченими Податковим кодексом України |
Відсутні |
Альтернатива 2 |
Сплата податків за обґрунтованими ставками. Відкритість процедури, прозорість дій місцевого самоврядування. Вдосконалить відносини між місцевою владою та суб’єктами господарювання, пов’язаних зі справлянням податків, оскільки враховані пропозиції суб’єктів підприємницької діяльності. |
Затрати часу, необхідні для ознайомлення з рішенням про місцеві податки. Сплата податків за запропонованими ставками Детальна інформація щодо очікуваних витрат наведено у додатку до цього АРВ |
У зв’язку з відсутністю суб'єктів господарювання великого і середнього підприємництва, що підпадають під дію регуляторного акту, витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта згідно Додатка 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта не розраховувалися.
Оцінка впливу регуляторного акта на конкуренцію в рамках проведення аналізу регуляторного впливу
Категорія впливу |
Відповідь |
1 |
2 |
А. Обмежує кількість або звужує коло постачальників. Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція: |
Ні
|
1. Надає суб’єкту господарювання виключні права на поставку товарів чи послуг; |
Ні |
2. Запроваджує режим ліцензування, надання дозволу або вимогу погодження підприємницької діяльності з органами влади; |
Ні |
3. Обмежує здатність окремих категорій підприємців постачати товари чи надавати послуги (звужує коло учасників ринку); |
Ні
|
4. Значно підвищує вартість входження в ринок або виходу з нього; |
Ні |
5. Створює географічний бар’єр для постачання товарів, виконання робіт, надання послуг або інвестицій. |
Ні |
Б. Обмежує здатність постачальників конкурувати. Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція: |
Ні
|
1. Обмежує здатність підприємців визначати ціни на товари та послуги; |
Ні |
2. Обмежує можливість постачальників рекламувати або здійснювати маркетинг товарів чи послуг; |
Ні |
3. Установлює стандарти якості, що надають необґрунтовану перевагу окремим постачальникам порівняно з іншими, або стандарти вищого рівня якості, ніж той, який обрали б окремі достатньо поінформовані споживачі; |
Ні
|
4. Суттєво збільшує витрати окремих суб’єктів підприємництва порівняно з іншими (зокрема внаслідок дискримінаційного ставлення до діючих та нових учасників ринку). |
Ні |
В. Зменшує мотивацію постачальників до активної конкуренції. Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція: |
Ні |
1. Запроваджує режим саморегулювання або спільного регулювання; |
Ні |
2. Вимагає або заохочує публікувати інформацію про обсяги виробництва чи реалізацію, ціни та витрати підприємств; |
Ні |
Г. Обмежує вибір та доступ споживачів до необхідної інформації. Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція: |
Ні |
1. Обмежує здатність споживачів вирішувати в кого купувати товар; |
Ні |
2. Знижує мобільність споживачів унаслідок підвищення прямих або непрямих витрат на заміну постачальника; |
Ні
|
3. Суттєво обмежує чи змінює інформацію, необхідну для ухвалення раціонального рішення щодо придбання чи продажу товарів. |
Ні |
У зв’язку з відсутністю суб'єктів господарювання великого і середнього підприємництва, що підпадають під дію регуляторного акта, витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта згідно Додатка 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта не розраховувалися.
IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу
досягнення цілей
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) |
Бал результативності ( за чотирибальною системою оцінки) |
Коментарі щодо присвоєння відповідного бала |
Альтернатива 1
|
1 - цілі прийняття регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати) |
Така альтернатива є не прийнятною, оскільки місцеві податки будуть сплачуватися платниками відповідно до Податкового кодексу України за мінімальними ставками. Зменшаться надходження до сільського бюджету, а це не дозволить профінансувати в повній мірі соціально-економічні та інші програми. Очікуванні втрати до сільського бюджету складатимуть |
Альтернатива 2 |
3 - цілі прийняття проєкту регуляторного акта можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть) |
Прийняття даного рішення Керецьківської сільської ради забезпечить досягнути встановлених цілей, чітких та прозорих механізмів справляння та сплати податку на території сіл та відповідне наповнення сільськогобюджету. До бюджету територіальної громади надійде орієнтовно |
Рейтинг результативності |
Вигоди (підсумок) |
Витрати підсумок |
Обгрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу |
Альтернатива 2
|
Наповнення сільського бюджету та спрямування фінансового ресурсу на соціально-економічний розвиток громади
|
Сплата податків за запропонованими ставками |
Наповнення місцевого бюджету, збереження кількості суб’єктів господарювання та робочих місць |
Альтернатива 1 |
Сплата податків за мінімальними ставками, передбаченими Податковим кодексом України |
Зменшення надходжень у місцевий бюджет. Сумарні витрати, 2 214,8 тис. грн. |
Зменшення надходжень до сільського бюджету, підвищення соціальної напруги за причини погіршення якості життя членів громади |
Рейтинг
|
Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи |
Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта |
Альтернатива 2 |
Альтернатива є доцільною. Прийняття рішення забезпечить наповнення сільського бюджету. Податкове навантаження для платників місцевих податків не буде надмірним. Досягнення балансу інтересів органу місцевого самоврядування та платників податків. |
Зміни до чинного законодавства: Податкового кодексу України; Бюджетного кодексу України; та інші закони (зміна мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму, тощо). Виникнення податкового боргу про причині не сплати місцевих податків. |
Альтернатива 1 |
У разі неприйняття регуляторного акта, податок справлятиметься по мінімальним ставкам, що спричинить втрати доходної частини бюджету і відповідно не виконання бюджетних програм. Вказана альтернатива є неприйнятною. |
Зміни до чинного законодавства: Податкового кодексу України; Бюджетного кодексу України; та інші закони (зміна мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму, тощо). |
Таким чином для реалізації обрано Альтернативу 2 – встановлення економічно- обґрунтованих місцевих податків, що є посильними для платників податків, та забезпечить фінансову основу самостійності органу місцевого самоврядування – Керецьківської сільської ради.
V. Механізм та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми
Запропоновані механізми регуляторного акта, за допомогою яких можна розв’язати проблему.
В результаті визначення цілі, проведення аналізу поточної ситуації на території Керецьківської сільької ради, аналітичних показників управління Свалявським ДПІ Мукачіського управління ГУ ДФС у Закарпатській області, інформації фінансового управління виконавчого комітету Керецьківської сільської ради механізмом, який забезпечить розв’язання визначеної проблеми є встановлення запропонованих розмірів ставок єдиного податку.
Заходи, які мають здійснити органи влади для впровадження цього регуляторного акта.
Розробка проєкту рішення Керецьківської сільської ради “Про встановлення розмірів ставок єдиного податку для фізичних осіб на території Керецьківської сільської ради” та АРВ до нього.
Проведення консультацій з суб'єктами господарювання.
Оприлюднення проєкту разом з АРВ та отримання пропозицій і зауважень.
Підготовка експертного висновку постійної відповідальної комісії щодо відповідності проєкту рішення вимогам статей 4, 8 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
Отримання пропозицій по удосконаленню від Державної регуляторної служби України.
Прийняття рішення на пленарному засіданні сесії Керецьківської сільської ради
Оприлюднення рішення у встановленому законодавством порядку.
Проведення заходів з відстеження результативності прийнятого рішення.
За результатами проведених розрахунків очікуваних витрат та вигод СПД, прогнозується, що прийняття зазначеного проєкту рішення дозволить забезпечити баланс інтересів суб’єктів господарювання, громадян та органу місцевого самоврядування. А його застосування буде ефективним для вирішення проблеми, зазначеній в розділі І цього АРВ.
VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні впроваджувати або виконувати вимоги
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями встановлювати ставки єдиного податку, не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.
Тест малого підприємництва додається.
VII. Обгрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
Рішення набирає чинності з 01.01.2022 року на необмежений термін з можливістю внесення змін до нього та визнання таким, що втратило чинність , у разі змін у чинному законодавстві України та/або за результатами відстеження.
Обґрунтування запропонованого терміну дії акта.
Відповідно до Податкового кодексу України, якщо в рішенні органу місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків та/або зборів, а також податкових пільг з їх сплати не визначено термін його дії, таке рішення є чинним до прийняття нового рішення.
VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта
- Розмір надходжень до сільського бюджету, пов'язаних з дією акта.
- Кількість суб`єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюється дія акта.
- Розмір коштів, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та/або фізичних осіб, пов’язаними з виконаннями вимог акта.
- Рівень поінформованості суб`єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта
Прогнозні показники результативності.
№п/п |
Показник |
У перший рік (стартовий рік упровадження регулювання) |
Періодичні (за наступний рік) |
За п’ять років |
1 |
Разом надходжень до бюджету Керецьківської сільської ради (очікуваний обсяг надходжень), тис. грн., в тому числі: |
2 214 853,2
|
2 373 200,8
|
11 707 656,4
|
єдиний податок:
I група
II група
|
92 293,2
2 122 560
|
99 844,8
2 273 356
|
491 672,4
11 215 984
|
|
2 |
Кількість суб`єктів господарювання на яких поширюватиметься дія акта, од. |
163 |
163 |
163
|
3 |
Час, що витрачатиметься суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог акта, години на 1 суб’єкта, год. |
7,25 |
7,25 |
36,25 |
4 |
Розмір коштів, що витрачатимуться суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог акта, тис. грн. |
96508,8 |
103424,4 |
510206,6 |
5 |
Рівень поінформованості суб`єктів господарювання з основних положень акта, % |
100 |
100 |
100 |
IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта
Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися відділом економіки виконавчого комітету Керецьківської сільської ради.
Метод проведення відстеження результативності:
статистичний
Вид даних, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності:
статистичні
- інформація фінансового відділу виконавчого комітету Керецьківської сільської ради.
Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися до дня набрання чинності цим регуляторним актом.
Повторне відстеження результативності буде здійснюватися за три місяці до дня закінчення визначеного строку дії регуляторного акта.
Сільський голова Михайло МУШКА
Додаток до
аналізу регуляторного впливу
ТЕСТ
малого підприємництва (М -Тест)
1. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):
кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 163 (одиниць).
питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 100,00 (відсотків)
2. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання
Порядковий номер |
Найменування оцінки |
У перший рік (стартовий рік провадження регулювання) |
Періодичні (за наступний рік) |
Витрати за п'ять років |
|
Оцінка "прямих" витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання регулювання |
|||||
1 |
Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів) |
0 |
0 |
0 |
|
2 |
Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування |
0 |
0 |
0 |
|
3 |
Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали) |
0 |
0 |
0 |
|
4 |
Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування) |
0 |
0 |
0 |
|
5
|
Інші процедури: прогнозована річна сплата єдиного податку, грн., в. т.ч.
I група
II група
(розрахунки наведено в таблицях 4,5 аналізу регуляторного впливу) |
19057,2
2 977,2
16080
|
20 443,2
3 220,8
17 222,4
|
100 830,0
15 860,4
84 969,6
|
|
6 |
Разом, гривень Формула: (сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5) |
19 057,2 |
20 443,2 |
100 830,0 |
|
7 |
Кількість суб'єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць, в т.ч.
I група
II група |
163
31
132 |
163
31
132 |
163
31
132 |
|
8 |
Сумарно, гривень, в т.ч.
I група
II група |
2 214 853,2
92 293,2
2 122 560 |
2 373 200,8
99 844,8
2 273 356
|
11 707 656,4
491 672,4
11 215 984
|
|
Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування
|
|||||
9 |
Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання Формула: витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва за перший рік -1,25 год. х 40,46* грн. = 50,58 грн. за наступний рік (періодичні) – 1,25 год. х 43,36* грн. = 54,20 грн. за 5 років – 54,20 грн. х 4 +50,58 грн. = 267,38 грн. (*прогноз розміру мінімальної заробітної плати на 2022 рік – 6 700,00 грн.; на 2023 рік – 7 176 грн. (лист Міністерства фінансів України від 03.08.2020 № 05110-14-6/25074), кількість робочих годин у 2022 році – 1 987 годин (сайт buhoblik.org.ua), у погодинному розмірі на 2022 рік - 40,46 гривні (6 700,00 грн./165,6 год./міс.); кількість робочих годин у 2023 році – 1 986 годин, у погодинному розмірі на 2023 рік -7 176 грн/ 165,5 – 43,36 грн. |
50,58
|
54,20 |
267,38
|
|
10 |
Процедури організації виконання вимог регулювання Формула: витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для суб’єкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання (за перший рік -0,5 год. х 12 х 40,46* грн. = 242,76 грн. за наступний рік (періодичні) – 0,5 год. х 12х 43,36* грн. = 260,16 грн. за 5 років – 260,16 грн. х 4 + 242,76 грн. = 1 283,4 грн.) |
242,76 |
260,16
|
1 283,4 |
|
11 |
Процедури офіційного звітування |
0 |
0 |
0 |
|
12 |
Процедури щодо забезпечення процесу перевірок |
0 |
0 |
0 |
|
13 |
Інші процедури |
Х |
Х |
Х |
|
14 |
Разом, гривень Формула: (сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 + 13) |
293,34 |
314,36 |
1 550,78 |
|
15 |
Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць |
163 |
163 |
163 |
|
16 |
Сумарно, гривень Формула: відповідний стовпчик “разом” Х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 14 Х рядок 15) |
47 814,42 |
51 240,68 |
252 777,14 |
|
БЮДЖЕТНІ ВИТРАТИ
на адміністрування регулювання для суб’єктів малого і мікропідприємництва
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків (зборів), не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.
3. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання
№ |
Показник |
Перший рік регулювання (стартовий), гривень |
За п’ять років, гривень |
1 |
Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання |
2 214 853,2
|
11 707 656,4 |
2 |
Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування |
47 814,42 |
252 777,14
|
3 |
Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання |
2 262 667,62 |
11 960 433,54 |
4 |
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва |
0 |
0
|
5 |
Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання |
2 262 667,62 |
11 960 433,54 |
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків (зборів), не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процендури. Прийняття цього регуляторного акта не передбачає утворення нового виконавчого органу (або нового структурного підрозділу діючого органу).
4. Розроблення корегуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання
На основі аналізу статистичних даних що наданні фінансовим відділом виконавчого комітету Керецьківської сільської ради та під час консультацій, проведених із суб’єктами підприємництва, визначено, що зазначені ставки податків є прийнятними для суб’єктів малого підприємництва і впровадження компенсаторних (пом’якшувальних ) процедур не потрібно.
Сільський голова Михайло МУШКА