Інформаційне повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акту –рішення Керецьківської сільської ради “Про встановлення ставок земельного податку на території Керецьківської сільської ради на 2022 рік”
Інформаційне повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акту –рішення Керецьківської сільської ради “Про встановлення ставок земельного податку на території Керецьківської сільської ради
на 2022 рік”
«18» травня 2021 року
Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності», постанови КМУ від 24.05.2017р. №483 у відповідності до норм Податкового кодексу України , виконавчий комітет оприлюднює та подає на розгляд Керецьківської сільської ради проєкт регуляторного акта - рішення сесії “Про встановлення ставок земельного податку на території Керецьківської сільської ради на 2022 рік” та аналіз регуляторного впливу зазначеного регуляторного акта.
Оприлюднення здійснюється шляхом розміщення проєкту рішення з додатками та аналізом регуляторного впливу на офіційному сайті Керецьківської сільської ради http://kereckivska.gromada.org.ua в розділі «Регуляторна політика».
Інформація про строк, протягом якого приймаються зауваження та пропозиції щодо проєкту даного регуляторного акту приймаються від фізичних та юридичних осіб у письмовому вигляді упродовж 31 календарного дня, з дати оприлюднення повідомлення на офіційному сайті сільської ради за адресою: с. Керецьки, вул. Головна, 52 тел.: (03133) 5-36-08; e-mail: kervillagecouncil@ukr.net
Розробник проєкта регуляторного акта: фінансовий відділ Керецьківської сільської ради.
Оприлюднено на офіційному сайті Керецьківської сільської ради в розділі «Регуляторна політика»
«18» травня 2021 року
Аналіз регуляторного впливу регуляторного акту - проекту рішення Керецьківської сільської ради “Про встановлення ставок земельного податку на території Керецьківської сільської ради на 2022 рік”
Аналіз регуляторного впливу розроблено на виконання та з дотриманням вимог Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” та з урахуванням Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України № 308 від 11.03.2004р. «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта», із змінами від 16 грудня 2015р. №1151.
Регуляторний орган: Керецьківська сільська рада
Відповідальна особа: Фінансовий відділ
Контактний телефон:
- Визначення проблеми
Податковим кодексом України ставка земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки, а для сільськогосподарських угідь - не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки. Ставка податку встановлюється у розмірі не більше 12 відсотків від їх нормативної грошової оцінки за земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні суб'єктів господарювання (крім державної та комунальної форми власності). Базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації.
Суттєве збільшення ставок земельного податку в період 2015 та 2020 років наступило внаслідок запровадження в 2013 році нової нормативної грошової оцінки земель та коефіцієнту її щорічної індексації.
Згідно до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, повноваження щодо встановлення місцевих податків і зборів відносяться до виключної компетенції сесії ради. Враховуючи положення Податкового кодексу України та Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, виникає необхідність встановити на території Керецьківської сільської ради ставки земельного податку на 2021 рік».
- Цілі державного регулювання
Впровадження регуляторного акта дозволить забезпечити реалізацію державної політики в податковій сфері, зокрема вимог Податкового кодексу України, спрямовану на поповнення дохідної частини сільського бюджету для забезпечення реалізації програм соціально-економічного розвитку села.
Проект рішення є нормативно - правовим актом, який спрямовано на визначення місцевого податку, що встановлюється на території громади.
3. Альтернативні способи досягнення зазначених цілей
Перша альтернатива — залишити ситуацію без змін та відмовитись від регулювання.
Ця альтернатива не може бути прийнятою для органів місцевого самоврядування, оскільки буде не дотримана вимога до п.12.4.4 ст.12 Податкового кодексу України.
Друга альтернатива — прийняття рішення про встановлення податку.
Перевагою даної альтернативи є виконання вимог чинного законодавства у сфері оподаткування.
Обраний спосіб:
- відповідає вимогам чинного законодавства;
- забезпечує досягнення цілей державного регулювання;
- забезпечує реалізацію принципів державної регуляторної політики.
4. Механізм розв’язання проблеми
Вирішення проблеми щодо врегулювання питань справляння сплати земельного податку на 2022 рік на території Керецьківської сільської ради пропонується шляхом прийняття відповідного рішення ради. Запропонований спосіб досягнення цілей є єдиним і безумовним шляхом вирішення проблеми і грунтується на загальнообов'язковості виконання всіма учасниками правовідносин у системі оподаткування норм зазначеного рішення.
5. Обгрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта.
Враховуючи, що виконання зазначеного рішення є загальнообов`язковим для всіх учасників правовідносин у системі оподаткування, досягнення цілей, передбачених п.2 цього Аналізу, вбачається цілком реальним.
Рішення буде запроваджено на належному рівні і підлягатиме обов`язковому виконанню органами державної податкової служби та платниками податків.
6. Визначення очікуваних результатів прийняття акта із застосуванням методу аналізу вигод та витрат
Запропонований акт стосується інтересів держави, суб'єктів господарювання, населення.
Аналіз вигод і витрат
Сфера регулювання |
Вигоди |
Витрати |
Держава |
Забезпечення відповідних надходжень до сільського бюджету від сплати земельного податку .
Створення фінансових можливостей для задоволення соціальних та інших потреб територіальної громади |
Витрати на проведення відстежень результативності даного регуляторного акта та процедур з його опублікування |
Суб'єкти господарювання |
Створення прозорого механізму регулювання сплати земельного податку . |
Затрати часу необхідні вивчення нормативно-правової бази з даного питання |
Населення |
Забезпечення умов для покращення рівня соціальної захищеності територіальної громади за рахунок прогнозованих надходжень до бюджету села від сплати земельного податку |
Витрати незначні |
7. Строк дії акту
Згідно вимог чинного законодавства строк дії запропонованого регуляторного акта обмежений. Строк дії регуляторного акта з 01.01.2022 року по 31.12.2022 року із можливістю внесення до нього та його відміни у разі зміни чинного законодавства чи в інших необхідних випадках.
8. Показники результативності регуляторного акту
Відстеження ефективності дії зазначеного регуляторного акта передбачається за наступними критеріями:
- нормативна грошова оцінка земельних ділянок ;
9. Заходи з відстеження результативності акта
проведено до дня набрання чинності регуляторного акта.
Повторне відстеження результативності буде здійснено за три місяці до дня закінчення визначеного строку, але не пізніше дня закінчення визначеного строку.
Періодичне відстеження не буде проводитись на підставі ст.7, ст.10 Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”.
Відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься виконавчим комітетом Керецьківської сільської ради.
Відстеження розміру надходжень до сільського бюджету та кількості суб'єктів підприємницької діяльності буде здійснюватись шляхом аналізу інформації, наданої Свалявським відділенням Мукачівської ОДПІ.
Проєкт